Nowa funkcjonalność KARTOSFERY
Ustanowienie kodu PIN do transakcji internetowych
Szanowni Państwo
Poniżej przekazujemy Państwu informacje o zmianach dotyczących kart płatniczych oraz portalu Kartosfera:
1. Rezygnacja z Aktywacji zabezpieczenia 3D Secure
Jedną z bardziej widocznych zmian w funkcjonalności płatności internetowych jest rezygnacja z dokonywania aktywacji usługi 3D Secure przez Klienta. Niezależnie od tego, czy Klient kiedykolwiek rejestrował się w portalu Kartosfera, na kartach jest domyślnie włączona usługa 3D Secure. Każdy Klient posiadający kartę ma domyślnie włączoną usługę 3D Secure z jednym czynnikiem uwierzytelnienia -SMS na numer zarejestrowany w Banku. Nie naraża to Klienta na niechciane transakcje internetowe, ponieważ element uwierzytelnienia to kod jednorazowy SMS, wysłany na numer telefonu zarejestrowany w Banku.
2. Ustanowienie drugiego czynnika uwierzytelnioenia 3D Secure
W Kartosferze pojawi się zakładka "3DS", zawierająca opcję ustanowienia kodu PIN dla transakcji internetowych. Kod PIN będzie ustalany przez Klienta jednorazowo i skutkować będzie dla wszystkich posiadanych kart oraz wydanych w przyszłości. Będzie także możliwość zmiany kodu PIN dla transakcji internetowych w Kartosferze do końca 2020 roku dlatego też do końca roku transakcje w oparciu o jeden czynnik uwierztelnienia będą dopuszczalne. Od początku 2021 roku, Klienci będą musieli zdefiniować w Kartosferze kod PIN, aby realizować transakcje z zabezpieczeniem 3D Secure. W przypadku, gdy Klient nie dokona ustanowienia kodu PIN do transakcji internetowych w Kartosferze, po 1.01.2021 roku transakcja nie zostanie uwierztelniona a tym samym nieskuteczna.
3. Realizowanie transakcji z uwierztelnieniem 3D Secure
Do końca roku 2020, Kliencji którzy nie ustanowią kodu PIN do transakcji internetowych będą realizowali transakcje tak jak do tej pory. Podczas transakcji otrzymają SMS z kodem do wprowadzenia na ekranie. System będzie wykrywał, czy Klient ustanowił drugi czynnik uwierzytelnienia i wyświetlał odpowiedznio ekran z prośbą o wprowadzenie jednorazowego kodu SMS lub kodu PIN. Dla Klientów, którzy zalogują się do Kartosfery i ustanowią kod PIN do transakcji internetowych, przebieg uwierzytelnienia będzie zmodyfikowany: na pierwszym ekranie Klient zosanie poproszony o wprowadzenie kodu PIN, a dopiero po jego poprawnym wprowadzeniu, zostanie wysłany SMS i wyświetlony ekran z prośbą o wprowadzenie jednorazowego kodu SMS. Pojawi się także przycisk ponowienia wysłania kodu SMS.
4. Zaufani Odbiorcy
W portalu Kartosfera.pl, pojawi się lista wykonanych transakcji internetowych Klienta, w których doszło do uwierzytelnienia. Klient będzie mógł wykorzystać tę listę, lecz nie jest to wymagane do poprawnego działania żądanego serwisu. Klient będzie mógł wybierać z listy uprzednio dokonanych uwierzytelnień i dokonywać oznaczenia danego Akceptanta jako Zaufanego, czyli nie wymagającego uwierzytelnienia przy kolejnych transakcjach. Klient też samodzielnie dokona usunięcia z listy zaufanych poprzez portal Kartosfera.
5. Logowanie do portalu Kartosfera
Z uwagi na dostęp do niektórych informacji wrażliwych w Kartosferze, tj. historia transakcji i zestawień transakcji (wyciągów) kart, zostanie wprowadzone dwuskładnikowe uwierzytelnienie w logowaniu do Kartsfery. Każdorazowo, po wprowadzeniu hasła do portalu Kartosfera, Klientowi będzie wysłany SMS z hasłem jednorazowym na zarejestrowany numer telefonu.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Pracownikami Banku.